Με ηλεκτρονική ταυτότητα θα «κυκλοφορεί» πλέον στα ντελικατέσεν, τα εστιατόρια αλλά και τις κουζίνες των σπιτιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό ένα ιδιαίτερο, ξεχωριστό προϊόν, που απέκτησε πριν από λίγα χρόνια πιστοποιητικό παγκόσμιας πατέντας από τον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας.
Ο λόγος για το βουβαλίσιο καβουρμά από τις Σέρρες, ο οποίος έχοντας κατακτήσει τους ουρανίσκους και των πιο απαιτητικών καταναλωτών, θα φέρει σε λίγο καιρό ειδική σήμανση ιχνηλασιμότητας, στοιχείο που θα δίνει στον καταναλωτή πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία που τον αφορούν.
Με τον τρόπο αυτό, οποιοσδήποτε, πληκτρολογώντας το λεγόμενο «trace id» που θα βρίσκεται τυπωμένο πάνω στο προϊόν, σε ένα κινητό τηλέφωνο ή στον υπολογιστή του, θα μπορεί να βλέπει άμεσα τη φωτογραφία του παραγωγού και να ενημερώνεται για το όνομά του, τον τόπο όπου βρίσκεται η μονάδα εκτροφής του ζώου, το όνομα της μονάδας, το κοπάδι των ζώων, τον αριθμό του ζώου από το οποίο προέρχεται το συγκεκριμένο προϊόν, τις αποδόσεις ανά παρτίδα και τις αναλύσεις ποιότητας.
Το πρωτοποριακό σύστημα ιχνηλασιμότητας ξεκίνησε να εφαρμόζεται στην Ελλάδα από ορισμένες εταιρείες εμπορίας ελαιολάδου, στο πλαίσιο της προσπάθειας παραγωγών να διαφημίσουν τα προϊόντα τους αλλά και της ανάγκης που προέκυψε από τη νομοθεσία να υπάρχει κάποιος τρόπος εντοπισμού ενός προϊόντος σε περίπτωση διατροφικού σκανδάλου.
Το σύστημα, που προσαρμόζεται σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά κάθε εταιρείας, δέχεται δεδομένα από κάθε στάδιο της ροής επεξεργασίας του προϊόντος, από το χώρο της παραλαβής, της αποθήκευσης, της επεξεργασίας και της παραγωγής.
Η σχετική εφαρμογή προβλέπει τη μετάδοση στοιχείων από ειδικούς ασύρματους σταθμούς που είναι συνδεδεμένοι με εκτυπωτές, ζυγαριές, ταινιόδρομους και άλλες συσκευές για να αυτοματοποιούνται οι διαδικασίες συλλογής στοιχείων.
«Είναι μία καινοτομία που θα ξεκινήσουμε τώρα να εφαρμόζουμε στα προϊόντα μας, προκειμένου ο καταναλωτής να μπορεί ανά πάσα στιγμή να γνωρίζει τι τρώει.
Η επίσημη πρεμιέρα της καινοτομίας αυτής θα γίνει σε περίπου έναν μήνα σε έκθεση προϊόντων, στην οποία θα συμμετάσχουμε, στο Παρίσι» εξηγεί στο ΑΜΠΕ ο Ζέλιος Μπόρας, ένας από τους ιδρυτές της εταιρείας που εδώ και λίγα χρόνια κατασκευάζει βουβαλίσιο καβουρμά κι άλλα προϊόντα από βουβαλίσιο- και όχι μόνο- κρέας.
Μιλώντας για τους λόγους που ώθησαν την οικογενειακή του επιχείρηση να ασχοληθεί με το βουβαλίσιο κρέας, ο κ. Μπόρας τονίζει πως πίστεψε σε αυτό πολύ νωρίς κι έδωσε οικονομικά κίνητρα στους κτηνοτρόφους βουβαλιών προκειμένου να διασφαλίσουν καλύτερες συνθήκες διαβίωσης στα ζώα, ευρύχωρες μονάδες για τη φιλοξενία τους και κατάλληλα βοσκοτόπια, άρα και καλύτερη ποιότητα στο παραγόμενο κρέας.
«Η επιχείρησή μας ξεκίνησε το 1987. Το 2001, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο με τις διοξίνες, η ζήτηση για τα ντόπια κρέατα τριπλασιάστηκε. Με αφορμή το γεγονός αυτό, αρχίσαμε να πειραματιζόμαστε με το βουβάλι, ένα ζώο που λέγεται ότι έφερε ο Ξέρξης στην Ελλάδα» αναφέρει και τονίζει ότι ένα εμπόδιο που έπρεπε αρχικά να ξεπεραστεί ήταν η επιφύλαξη του κόσμου να δοκιμάσει το συγκεκριμένο κρέας.
Στο σημείο αυτό, έβαλαν τη δική τους «πινελιά» η Μικρασιάτισα μητέρα και ο Θρακιώτης πατέρας του Ζέλιου Μπόρα που γνώριζαν τη συνταγή του βουβαλίσιου καβουρμά και τη δοκίμασαν στην πράξη.
Οι γεύσεις και τα αρώματα του καινούριου προϊόντος εντυπωσίασαν τους καταναλωτές. Ακολούθησε μεγάλο ενδιαφέρον από καταστήματα ντελικατέσεν, εμπόρους, σεφ και ιδιοκτήτες εστιατορίων από την Ελλάδα και τη Γερμανία, καθώς και συμμετοχές σε εκθέσεις αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων.
Το 2008, η επιχείρηση εντάχθηκε στον αναπτυξιακό νόμο, έφτιαξε το δικό της εργαστήριο, εξασφάλισε τις απαραίτητες πιστοποιήσεις και το 2009 μπήκε στο βιβλίο Γκίνες για την παρασκευή και το τηγάνισμα τεσσάρων χιλιάδων μπιφτεκιών από κρέας βουβαλιού, συνολικού βάρους 312,5 κιλών, μέσα σε τέσσερις ώρες.
Σήμερα, μεγάλη ζήτηση έχουν προϊόντα όπως ο καβουρμάς από βουβάλι, το βουβαλίσιο καπνιστό μπούτι, το βουβαλίσιο κεμπάπ και τα λουκάνικα ενώ οι εκπρόσωποι της εταιρείας που ασχολούνται με την επεξεργασία του κρέατος, δηλώνουν ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια αξιοποίησης του βουβαλίσιου γάλακτος.
Βούτυρο, γιαούρτι, τυρί, ακόμη και παγωτό είναι κάποια από τα μέχρι στιγμής παραδείγματα προϊόντων από βουβαλίσιο γάλα που άρχισαν να «κινούνται» στην αγορά, όμως, εν μέσω δύσκολων καιρών για την απασχόληση, θα μπορούσαν κατά τον κ. Μπόρα, να δώσουν μεγάλες δυνατότητες επιχειρηματικής δράσης σε όσους ασχοληθούν με αυτά.ΠΗΓΗ.newsbeast.gr
Ο λόγος για το βουβαλίσιο καβουρμά από τις Σέρρες, ο οποίος έχοντας κατακτήσει τους ουρανίσκους και των πιο απαιτητικών καταναλωτών, θα φέρει σε λίγο καιρό ειδική σήμανση ιχνηλασιμότητας, στοιχείο που θα δίνει στον καταναλωτή πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία που τον αφορούν.
Με τον τρόπο αυτό, οποιοσδήποτε, πληκτρολογώντας το λεγόμενο «trace id» που θα βρίσκεται τυπωμένο πάνω στο προϊόν, σε ένα κινητό τηλέφωνο ή στον υπολογιστή του, θα μπορεί να βλέπει άμεσα τη φωτογραφία του παραγωγού και να ενημερώνεται για το όνομά του, τον τόπο όπου βρίσκεται η μονάδα εκτροφής του ζώου, το όνομα της μονάδας, το κοπάδι των ζώων, τον αριθμό του ζώου από το οποίο προέρχεται το συγκεκριμένο προϊόν, τις αποδόσεις ανά παρτίδα και τις αναλύσεις ποιότητας.
Το πρωτοποριακό σύστημα ιχνηλασιμότητας ξεκίνησε να εφαρμόζεται στην Ελλάδα από ορισμένες εταιρείες εμπορίας ελαιολάδου, στο πλαίσιο της προσπάθειας παραγωγών να διαφημίσουν τα προϊόντα τους αλλά και της ανάγκης που προέκυψε από τη νομοθεσία να υπάρχει κάποιος τρόπος εντοπισμού ενός προϊόντος σε περίπτωση διατροφικού σκανδάλου.
Το σύστημα, που προσαρμόζεται σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά κάθε εταιρείας, δέχεται δεδομένα από κάθε στάδιο της ροής επεξεργασίας του προϊόντος, από το χώρο της παραλαβής, της αποθήκευσης, της επεξεργασίας και της παραγωγής.
Η σχετική εφαρμογή προβλέπει τη μετάδοση στοιχείων από ειδικούς ασύρματους σταθμούς που είναι συνδεδεμένοι με εκτυπωτές, ζυγαριές, ταινιόδρομους και άλλες συσκευές για να αυτοματοποιούνται οι διαδικασίες συλλογής στοιχείων.
«Είναι μία καινοτομία που θα ξεκινήσουμε τώρα να εφαρμόζουμε στα προϊόντα μας, προκειμένου ο καταναλωτής να μπορεί ανά πάσα στιγμή να γνωρίζει τι τρώει.
Η επίσημη πρεμιέρα της καινοτομίας αυτής θα γίνει σε περίπου έναν μήνα σε έκθεση προϊόντων, στην οποία θα συμμετάσχουμε, στο Παρίσι» εξηγεί στο ΑΜΠΕ ο Ζέλιος Μπόρας, ένας από τους ιδρυτές της εταιρείας που εδώ και λίγα χρόνια κατασκευάζει βουβαλίσιο καβουρμά κι άλλα προϊόντα από βουβαλίσιο- και όχι μόνο- κρέας.
Μιλώντας για τους λόγους που ώθησαν την οικογενειακή του επιχείρηση να ασχοληθεί με το βουβαλίσιο κρέας, ο κ. Μπόρας τονίζει πως πίστεψε σε αυτό πολύ νωρίς κι έδωσε οικονομικά κίνητρα στους κτηνοτρόφους βουβαλιών προκειμένου να διασφαλίσουν καλύτερες συνθήκες διαβίωσης στα ζώα, ευρύχωρες μονάδες για τη φιλοξενία τους και κατάλληλα βοσκοτόπια, άρα και καλύτερη ποιότητα στο παραγόμενο κρέας.
«Η επιχείρησή μας ξεκίνησε το 1987. Το 2001, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο με τις διοξίνες, η ζήτηση για τα ντόπια κρέατα τριπλασιάστηκε. Με αφορμή το γεγονός αυτό, αρχίσαμε να πειραματιζόμαστε με το βουβάλι, ένα ζώο που λέγεται ότι έφερε ο Ξέρξης στην Ελλάδα» αναφέρει και τονίζει ότι ένα εμπόδιο που έπρεπε αρχικά να ξεπεραστεί ήταν η επιφύλαξη του κόσμου να δοκιμάσει το συγκεκριμένο κρέας.
Στο σημείο αυτό, έβαλαν τη δική τους «πινελιά» η Μικρασιάτισα μητέρα και ο Θρακιώτης πατέρας του Ζέλιου Μπόρα που γνώριζαν τη συνταγή του βουβαλίσιου καβουρμά και τη δοκίμασαν στην πράξη.
Οι γεύσεις και τα αρώματα του καινούριου προϊόντος εντυπωσίασαν τους καταναλωτές. Ακολούθησε μεγάλο ενδιαφέρον από καταστήματα ντελικατέσεν, εμπόρους, σεφ και ιδιοκτήτες εστιατορίων από την Ελλάδα και τη Γερμανία, καθώς και συμμετοχές σε εκθέσεις αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων.
Το 2008, η επιχείρηση εντάχθηκε στον αναπτυξιακό νόμο, έφτιαξε το δικό της εργαστήριο, εξασφάλισε τις απαραίτητες πιστοποιήσεις και το 2009 μπήκε στο βιβλίο Γκίνες για την παρασκευή και το τηγάνισμα τεσσάρων χιλιάδων μπιφτεκιών από κρέας βουβαλιού, συνολικού βάρους 312,5 κιλών, μέσα σε τέσσερις ώρες.
Σήμερα, μεγάλη ζήτηση έχουν προϊόντα όπως ο καβουρμάς από βουβάλι, το βουβαλίσιο καπνιστό μπούτι, το βουβαλίσιο κεμπάπ και τα λουκάνικα ενώ οι εκπρόσωποι της εταιρείας που ασχολούνται με την επεξεργασία του κρέατος, δηλώνουν ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια αξιοποίησης του βουβαλίσιου γάλακτος.
Βούτυρο, γιαούρτι, τυρί, ακόμη και παγωτό είναι κάποια από τα μέχρι στιγμής παραδείγματα προϊόντων από βουβαλίσιο γάλα που άρχισαν να «κινούνται» στην αγορά, όμως, εν μέσω δύσκολων καιρών για την απασχόληση, θα μπορούσαν κατά τον κ. Μπόρα, να δώσουν μεγάλες δυνατότητες επιχειρηματικής δράσης σε όσους ασχοληθούν με αυτά.ΠΗΓΗ.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου