Τρίτη 20 Μαρτίου 2012

Όταν ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος συνάντησε το 2012

Χάρη στα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα, ο Ρώσος φωτογράφος, Sergey Larenkov, κατάφερε να συγχωνεύσει σύγχρονες με παλαιότερες φωτογραφίες, με διαφορά λήψης πάνω από 60 χρόνια.
Το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό.
Οι παλιές φωτογραφίες απεικονίζουν πέντε ευρωπαϊκές πόλεις, στις οποίες καταγράφηκαν οι σκληρότερες μάχες κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Ο φωτογράφος, πέρασε 12 μήνες φωτογραφίζοντας ιστορικές τοποθεσίες του Λένινγκραντ (σημερινή Αγία Πετρούπολη), του Βερολίνου, της Πράγας και του Παρισιού, με σκοπό να αναμείξει εικόνες της σημερινής πραγματικότητας με εκείνες του πολέμου που οδήγησε στο θάνατο περισσότερο από 70 εκατομμύρια ανθρώπους....................
Ο 42χρονος ισχυρίζεται ότι εμπνεύστηκε το έργο από τη κόρη του, η οποία ήθελε να μάθει για την εμπειρία των παππούδων της στον εγκλωβισμό του Λένινγκραντ κατά τη διάρκεια του διετή αποκλεισμού από τα ναζιστικά στρατεύματα.............
«Γεννήθηκα στην Αγία Πετρούπολη, στην οποία έχω περάσει όλη μου τη ζωή. Έχω εργαστεί ως πιλότος για 11 χρόνια και η φωτογραφία ήταν απλώς το χόμπι μου», αναφέρει ο φωτογράφος.
«Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, οι παππούδες μου είχαν εγκλωβιστεί στο Λένινγκραντ και προσπαθούσαν να απωθήσουν τον εχθρό.Τα τελευταία δέκα χρόνια, συλλέγω παλιές φωτογραφίες και καρτ-ποστάλ για το έργο μου».
«Έχω δύο κόρες και η μικρότερη μου ζήτησε να της μιλήσω για το πόλεμο και αποφάσισα το κάνω μ’ αυτό τον ιδιαίτερο τρόπο. Έτσι, άρχισα να φτιάχνω το κολάζ». «Το κολάζ μου παρουσιάζει δύο αντιθετικές κοσμοϊστορικές στιγμές: τις φρικαλεότητες του πολέμου και τη σημερινή ειρηνική εποχή». «Αρχικά, βρίσκω μια παλιά φωτογραφία.Αφού βρω το μέρος που απεικονίζεται, οδεύω προς αυτό και τραβάω μια νέα φωτογραφία.
Τέλος, συνδυάζω τα δύο ντοκουμέντα και δημιουργώ το κολάζ», αναφέρει καταληκτικά ο 42χρονος.

Κτήριο του Ράιχσταγκ, Βερολίνο


Πύργος του Άιφελ, Παρίσι


Mozhaysk, πόλη κοντά στη Μόσχα


Αγία Πετρούπολη


Αγία Πετρούπολη


Κτήριο του Ράιχσταγκ, Βερολίνο


Αγία Πετρούπολη


Παλάτι Πίτερχοφ, Αγία Πετρούπολη


Παλάτι Πίτερχοφ, Αγία Πετρούπολη 

Δεν υπάρχουν σχόλια: