Η τελική ταχύτητα κάθε αυτοκινήτου καθορίζει και την επιλογή του ελαστικού με βάση το δείκτη ταχύτητας του τελευταίου. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο. Αν π.χ. το αυτοκίνητο είναι επαγγελματικό, οι ανάγκες σε φορτίο είναι αυξημένες. Η τοποθέτηση ελαστικών με μεγάλο δείκτη ταχύτητας ή μεγάλη αντοχή σε φορτίο είναι περιττή και ασύμφορη σε ένα αυτοκίνητο πόλης. Ακόμα χειρότερα είναι όταν τοποθετούμε ελαστικό μικρών δυνατοτήτων σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων απαιτήσεων. Σε αυτή την περίπτωση το λάθος μειώνει τις ικανότητες του αυτοκινήτου άρα και την ασφάλεια των επιβατών.
Στα πλαϊνά μέρη των ελαστικών υπάρχουν ανάγλυφα κάποια στοιχεία σχετικά με τις προδιαγραφές και τα υλικά κατασκευής που έχουν χρησιμοποιηθεί. Πολλά από αυτά πρέπει να τα γνωρίζουν όλοι οι καταναλωτές, καθώς έχουν μεγάλη σημασία για το αν τελικά κάποιος τύπος ελαστικού μπορεί να καλύψει τις εκάστοτε ανάγκες.
Τι σημαίνουν τα αναγραφόμενα στα ελαστικά
Α. Διαστάσεις ελαστικού: π.χ. 165 (πλάτος πέλματος σε χιλιοστά) 70 (αναλογία του πλαϊνού τμήματος -προφίλ- επί του πλάτους του πέλματος σε ποσοστό επί τοις εκατό, στη συγκεκριμένη περίπτωση 60%) R (ελαστικό ράντιαλ, δηλ. με ακτινωτό σκελετό) 13 (η διάμετρος της ζάντας σε ίντσες). 2) Σύμβολο δείκτη ανώτατης επιτρεπόμενης ταχύτητας , στο συγκεκριμένο T: μέχρι 190 χλμ./ώρα.
Β. 3) Δείκτης φορτίου σε κιλά και λίβρες. Εδώ 467 κιλά ή 963 λίβρες. 4) Μέγιστη επιτρεπόμενη πίεση αέρα (σε kPA και Psi). Στο συγκεκριμένο 44 Psi.
Γ. 5) Δομή και υλικά κατασκευής. 6) Radial: δηλαδή με ακτινωτό σκελετό και Tubeless: που σημαίνει χωρίς σαμπρέλα.
Δ. 7) Ημερομηνία παραγωγής με τετραψήφιο αριθμό. Στο συγκεκριμένο 1504 που σημαίνει 15 εβδομάδα του 2004. 8) Χώρα παραγωγής.
ΠΗΓΗ.autotriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου