Γράφει ο Παναγιώτης Κακαράς
Δεν υπάρχει τίποτα πιο κεντρικό, κυριολεκτικά, στο Facebook από το news feed, τη μεσαία στήλη στην αρχική σελίδα που εμφανίζονται τα νέα των φίλων και των επιχειρήσεων που κάποιος ακολουθεί, ή στο smartphone με τη μόνη στήλη.
Εκτός από το να είναι το κεντρικό σημείο στο οποίο τρέχουν οι διαφημίσεις, είναι και αυτό που κάνει κάθε φορά να επιστρέφει κάποιος στο Facebook- παρόλο που συχνά αναρωτιόμαστε πώς βρέθηκε αυτό το viral video ενώ το post συγγενικού μέλους χάθηκε στα άδυτα του scrolling.
Kατά τη διάρκεια παρουσίασης στο F8 developer conference, το Facebook ανοίχτηκε λίγο περισσότερο από το συνηθισμένο, σχετικά με τις επίσημες οδηγίες του και συμβουλές του στο να εξηγεί πώς αποφασίζει γι’ αυτά που εμφανίζονται στο news feed του, και πώς προσπαθεί συνεχώς να τα βελτιώνει. Ο Chris Cox, υπεύθυνος για το εν λόγω προϊόν, είπε ότι στόχος του είναι να εμφανίζονται τα 20 πιο σημαντικά πράγματα κάθε μέρα για τους περίπου 1 δισεκατομμύριο ενεργούς σε καθημερινή βάση χρήστες .
Τρεις μεγάλες κατηγορίες πληροφοριών εισχωρούν σ’ αυτά που βλέπει κάποιος από τους φίλους, τους εκδότες και τους εμπόρους που έχει επιλέξει ν’ ακολουθεί, είπε ο Adam Mosseri, διευθυντής διαχείρισης του προϊόντος για το News Feed.
v Η σχέση σου με τους φίλους σου και πώς αλληλεπιδράς μαζί τους
v Το περιεχόμενο, οπότε αν για παράδειγμα κοιτάς πολλές φωτογραφίες, θα συνεχίζεις να βλέπεις περισσότερα posts με φωτογραφίες
v Τη δραστηριότητα στα posts. Για παράδειγμα, ο Σπύρος είδε πρόσφατα ένα post στην κορυφή της σελίδας το πρωί, με μία φωτογραφία της αδελφής του, επειδή είχε ένα άτομο με του οποίου τα posts αλληλεπιδρά πολύ συχνά: ήταν μία φωτογραφία που του αρέσει να κοιτάζει, και υπήρχαν πολλά σχόλια από ξαδέλφια και άλλους συγγενείς.
Επί τη ευκαιρία, παρά τα όσα πιθανόν σκέφτεστε, όλα τα posts των φίλων σας θα εμφανίζονται στο news feed, αλλά μπορεί και να θαφτούν κάτω στο feed, και να καλυφθούν από καινούρια posts ή από αυτά που ο αλγόριθμος του Facebook θεωρεί ως τα πιο σχετικά.
Οι μέθοδοι με τις οποίες το Facebook βρίσκει αυτά που νομίζει ότι είναι σχετικά posts έχουν εξελιχθεί με τα χρόνια, και θα συνεχίσουν να εξελίσσονται. Ο Lars Backstrom, Μηχανικός Διευθυντής για το News Feed, συνήθιζε να επικεντρώνεται στον αριθμό των likes και των σχολίων που έπαιρνε ένα post.
Παρόλα αυτά, έλειπε σε μεγάλο βαθμό το ανθρώπινο στοιχείο, είπε, οπότε η ομάδα του έφτιαξε εργαλεία τα οποία ρωτούσαν τους ανθρώπους τι ήθελαν να βλέπουν στο news feed τους. Το Facebook παρουσίαζε 2 posts και ρωτούσε τους χρήστες να επιλέξουν ποιο από τα 2 προτιμούν να βλέπουν. Αν έπεφταν μέσα, εντάξει. Αλλιώς, επέστρεφαν στον αλγόριθμο.
Τον τελευταίο χρόνο περίπου, έχει δημιουργηθεί μία ομάδα μελών του Facebook που πληρώνονται για να λένε στην εταιρεία ποια posts συγκεκριμένα θέλουν στο news feed τους. Τα αξιολογούν με μεγαλύτερο βαθμό το 5- αυτά που σίγουρα θέλουν να βλέπουν- αλλά αποτελούν όμως, μόνο το 1-2% του συνόλου των ιστοριών. Η αξιολόγηση με 4 σημαίνει ότι θέλουν να τα βλέπουν, αλλά όχι απαραίτητα. Με 3 σημαίνει ότι δεν θα τους πείραζε να τα δουν, αλλά δεν θα τους ένοιαζε εάν έβλεπαν κάτι άλλο αντί γι’ αυτά. Και πάει λέγοντας.
Το Facebook έχει γίνει επιφυλακτικό τελευταία με το να ξεσκαρτάρει posts που είναι δημοφιλή με βάση τον αριθμό των κλικ ή των κοινοποιήσεών τους, αλλά αυτά οι άνθρωποι δεν θέλουν τελικά να τα δουν. Παρακάτω θα βρείτε τις τρεις κατηγορίες τέτοιων άρθρων:
v Δόλωμα: ‘Αγαπημένο ζώο;’ posts που συνήθιζαν να τα πάνε καλά. Αλλά αν ρωτήσεις τους ανθρώπους αν θέλουν κάτι τέτοιο, πιθανόν να τα αξιολογήσουν με 1 ή 2, δηλαδή δεν θέλουν να το δουν, οπότε δεν διανέμονται τόσο όσο παλαιότερα.
v Απάτες: Λιγότερες ψεύτικες ιστορίες, που μερικές φορές γίνονται viral, εμφανίζονται πια, ίσως επειδή οι χρήστες μπορούν να κλικάρουν στην επιλογή γι’ απάτη.
v Προωθητικά Posts: ακόμα και αν κάποιοι είναι fans μιας σελίδας, πιθανόν να μην θέλουν να δουν ένα συγκεκριμένο update. Οπότε, τέτοιου είδους περιεχόμενο δεν θα εμφανίζεται συχνά.
Άλλοι παράγοντες που το Facebook σκοπεύει να χρησιμοποιήσει είναι το χρονικό διάστημα που μένουν οι χρήστες σε ένα post, αν πρόκειται π.χ. για ένα video.
Το πιο σημαντικό μήνυμα στους προγραμματιστές της εφαρμογής και τους εκδότες του, που κρέμεται από την κάθε λέξη του Mosseri και του Backstrom, είναι πολύ προφανές για να βοηθήσει: Μην δημοσιεύετε posts που θα ενοχλήσουν άλλους χρήστες ή θα προκαλέσουν αρνητικά σχόλια.
Δυστυχώς, συνήθως αυτό δεν το καταλαβαίνουν πριν να είναι αργά.
spinningsm.gr
Δεν υπάρχει τίποτα πιο κεντρικό, κυριολεκτικά, στο Facebook από το news feed, τη μεσαία στήλη στην αρχική σελίδα που εμφανίζονται τα νέα των φίλων και των επιχειρήσεων που κάποιος ακολουθεί, ή στο smartphone με τη μόνη στήλη.
Εκτός από το να είναι το κεντρικό σημείο στο οποίο τρέχουν οι διαφημίσεις, είναι και αυτό που κάνει κάθε φορά να επιστρέφει κάποιος στο Facebook- παρόλο που συχνά αναρωτιόμαστε πώς βρέθηκε αυτό το viral video ενώ το post συγγενικού μέλους χάθηκε στα άδυτα του scrolling.
Kατά τη διάρκεια παρουσίασης στο F8 developer conference, το Facebook ανοίχτηκε λίγο περισσότερο από το συνηθισμένο, σχετικά με τις επίσημες οδηγίες του και συμβουλές του στο να εξηγεί πώς αποφασίζει γι’ αυτά που εμφανίζονται στο news feed του, και πώς προσπαθεί συνεχώς να τα βελτιώνει. Ο Chris Cox, υπεύθυνος για το εν λόγω προϊόν, είπε ότι στόχος του είναι να εμφανίζονται τα 20 πιο σημαντικά πράγματα κάθε μέρα για τους περίπου 1 δισεκατομμύριο ενεργούς σε καθημερινή βάση χρήστες .
Τρεις μεγάλες κατηγορίες πληροφοριών εισχωρούν σ’ αυτά που βλέπει κάποιος από τους φίλους, τους εκδότες και τους εμπόρους που έχει επιλέξει ν’ ακολουθεί, είπε ο Adam Mosseri, διευθυντής διαχείρισης του προϊόντος για το News Feed.
v Η σχέση σου με τους φίλους σου και πώς αλληλεπιδράς μαζί τους
v Το περιεχόμενο, οπότε αν για παράδειγμα κοιτάς πολλές φωτογραφίες, θα συνεχίζεις να βλέπεις περισσότερα posts με φωτογραφίες
v Τη δραστηριότητα στα posts. Για παράδειγμα, ο Σπύρος είδε πρόσφατα ένα post στην κορυφή της σελίδας το πρωί, με μία φωτογραφία της αδελφής του, επειδή είχε ένα άτομο με του οποίου τα posts αλληλεπιδρά πολύ συχνά: ήταν μία φωτογραφία που του αρέσει να κοιτάζει, και υπήρχαν πολλά σχόλια από ξαδέλφια και άλλους συγγενείς.
Επί τη ευκαιρία, παρά τα όσα πιθανόν σκέφτεστε, όλα τα posts των φίλων σας θα εμφανίζονται στο news feed, αλλά μπορεί και να θαφτούν κάτω στο feed, και να καλυφθούν από καινούρια posts ή από αυτά που ο αλγόριθμος του Facebook θεωρεί ως τα πιο σχετικά.
Οι μέθοδοι με τις οποίες το Facebook βρίσκει αυτά που νομίζει ότι είναι σχετικά posts έχουν εξελιχθεί με τα χρόνια, και θα συνεχίσουν να εξελίσσονται. Ο Lars Backstrom, Μηχανικός Διευθυντής για το News Feed, συνήθιζε να επικεντρώνεται στον αριθμό των likes και των σχολίων που έπαιρνε ένα post.
Παρόλα αυτά, έλειπε σε μεγάλο βαθμό το ανθρώπινο στοιχείο, είπε, οπότε η ομάδα του έφτιαξε εργαλεία τα οποία ρωτούσαν τους ανθρώπους τι ήθελαν να βλέπουν στο news feed τους. Το Facebook παρουσίαζε 2 posts και ρωτούσε τους χρήστες να επιλέξουν ποιο από τα 2 προτιμούν να βλέπουν. Αν έπεφταν μέσα, εντάξει. Αλλιώς, επέστρεφαν στον αλγόριθμο.
Τον τελευταίο χρόνο περίπου, έχει δημιουργηθεί μία ομάδα μελών του Facebook που πληρώνονται για να λένε στην εταιρεία ποια posts συγκεκριμένα θέλουν στο news feed τους. Τα αξιολογούν με μεγαλύτερο βαθμό το 5- αυτά που σίγουρα θέλουν να βλέπουν- αλλά αποτελούν όμως, μόνο το 1-2% του συνόλου των ιστοριών. Η αξιολόγηση με 4 σημαίνει ότι θέλουν να τα βλέπουν, αλλά όχι απαραίτητα. Με 3 σημαίνει ότι δεν θα τους πείραζε να τα δουν, αλλά δεν θα τους ένοιαζε εάν έβλεπαν κάτι άλλο αντί γι’ αυτά. Και πάει λέγοντας.
Το Facebook έχει γίνει επιφυλακτικό τελευταία με το να ξεσκαρτάρει posts που είναι δημοφιλή με βάση τον αριθμό των κλικ ή των κοινοποιήσεών τους, αλλά αυτά οι άνθρωποι δεν θέλουν τελικά να τα δουν. Παρακάτω θα βρείτε τις τρεις κατηγορίες τέτοιων άρθρων:
v Δόλωμα: ‘Αγαπημένο ζώο;’ posts που συνήθιζαν να τα πάνε καλά. Αλλά αν ρωτήσεις τους ανθρώπους αν θέλουν κάτι τέτοιο, πιθανόν να τα αξιολογήσουν με 1 ή 2, δηλαδή δεν θέλουν να το δουν, οπότε δεν διανέμονται τόσο όσο παλαιότερα.
v Απάτες: Λιγότερες ψεύτικες ιστορίες, που μερικές φορές γίνονται viral, εμφανίζονται πια, ίσως επειδή οι χρήστες μπορούν να κλικάρουν στην επιλογή γι’ απάτη.
v Προωθητικά Posts: ακόμα και αν κάποιοι είναι fans μιας σελίδας, πιθανόν να μην θέλουν να δουν ένα συγκεκριμένο update. Οπότε, τέτοιου είδους περιεχόμενο δεν θα εμφανίζεται συχνά.
Άλλοι παράγοντες που το Facebook σκοπεύει να χρησιμοποιήσει είναι το χρονικό διάστημα που μένουν οι χρήστες σε ένα post, αν πρόκειται π.χ. για ένα video.
Το πιο σημαντικό μήνυμα στους προγραμματιστές της εφαρμογής και τους εκδότες του, που κρέμεται από την κάθε λέξη του Mosseri και του Backstrom, είναι πολύ προφανές για να βοηθήσει: Μην δημοσιεύετε posts που θα ενοχλήσουν άλλους χρήστες ή θα προκαλέσουν αρνητικά σχόλια.
Δυστυχώς, συνήθως αυτό δεν το καταλαβαίνουν πριν να είναι αργά.
spinningsm.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου