Το 1,7 δισεκατομμύριο ευρώ έφτασε στο τέλος του 2011 ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών προϊόντων και υπηρεσιών στην Ελλάδα, ο οποίος εμφανίζει αύξηση κατά 30% συγκριτικά με το 2010, δίνοντας ελπιδοφόρα μηνύματα τουλάχιστον για το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε η ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου
Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.Σύμφωνα με την έρευνα, σήμερα 1,5 εκατομμύριο online Ελληνες καταναλωτές ψωνίζουν κατά μέσον όρο 15 φορές τον χρόνο από το Ιντερνετ, ξοδεύοντας 1.150 ευρώ ετησίως, εκ των οποίων τα 2/3 κατευθύνονται σε ελληνικά sites. Το ηλεκτρονικό εμπόριο φαίνεται μάλιστα ότι άντεξε την οικονομική κρίση,σημειώνει ο επικεφαλής του Εργαστηρίου, καθηγητής Γιώργος Δουκίδης: «Παρά το γεγονός ότι η κατανάλωση μειώθηκε κατά 15% το 2011, αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός των αγοραστών».
Ο αριθμός και η αξία των αγορών κυμαίνονται πλέον στους ευρωπαϊκούς μέσους όρους, τονίζουν οι ερευνητές, ενώ τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι τα... best sellers του ηλεκτρονικού εμπορίου παραμένουν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τα ηλεκτρονικά είδη, τα εισιτήρια ταξιδιών, οι κρατήσεις ξενοδοχείων, τα είδη σπιτιού και τα βιβλία.
Βασική προϋπόθεση για να προβούν οι Ελληνες καταναλωτές σε μία ηλεκτρονική αγορά είναι η εξυπηρέτηση κατά τη διάρκειά της αλλά και μετά (59%), οι ξεκάθαροι όροι χρήσης (59%) και το πόσο εύχρηστο και καλοσχεδιασμένο είναι ένα site. Ωστόσο αρκετά σημαντικό παραμένει και το ζήτημα της τιμής, καθώς το 25% των ερωτηθέντων θα αγόραζε από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ακόμα και αν δεν κάλυπτε κάποια από αυτά τα κριτήρια, αλλά είχε χαμηλές τιμές και καλές προσφορές.
Ενδιαφέρον, πάντως, είναι ότι τη μεγαλύτερη αύξηση τη φετινή χρονιά στις διαδικτυακές αγορές εμφάνισαν οι κατηγορίες του έτοιμου φαγητού, των καλλυντικών και της προσωπικής φροντίδας, των κοσμημάτων και ρολογιών αλλά και των προϊόντων σούπερ μάρκετ. Σημαντικό μερίδιο στην αγορά κατέχουν πλέον και τα sites ημερήσιων προσφορών, τα οποία το πρώτο εξάμηνο του 2011 αποτέλεσαν το 20% των συνολικών online αγορών.
Οσο για εκείνους που δεν πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές, δηλώνουν σε ποσοστό 30% ότι δεν έχουν πιστωτική κάρτα και ότι δεν εμπιστεύονται τις αγορές από το Ιντερνετ (25%).ΠΗΓΗ.ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου