Με «αυτοκριτική» και «αντιμνημονιακή» σκηνοθεσία σχεδιάζουν να πάνε στις ευρωεκλογές της άνοιξης οι Βρυξέλλες!
Καθώς το σχήμα διαχείρισης της κρίσης με μνημόνια και τρόικα έχει πέσει σε πανευρωπαϊκή ανυποληψία και έχει γίνει βαθιά αντιδημοφιλές, προετοιμάζεται το έδαφος για την πανευρωπαϊκή μεταμνημονιακή λιτότητα, ένα πανευρωπαϊκό «μετα-μνημόνιο» που θα διαιωνίσει τη λιτότητα με πιο θεσμικό αλλά εξίσου άτεγκτο τρόπο.
Στο πλαίσιο αυτής της σκηνοθεσίας, η Επιτροπή Οικονομικών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ξεκίνησε ήδη έρευνα για το ρόλο και τις δραστηριότητες της τρόικας στις χώρες της κρίσης.
Τα πορίσματα της έρευνας θα κατατεθούν το Μάιο, πριν από τις ευρωεκλογές…
Στην επιτροπή θα κληθούν να καταθέσουν καθηγητές Οικονομικών, ειδικοί εμπειρογνώμονες, υψηλόβαθμος αξιωματούχος της Κομισιόν και ο εκπρόσωπος της ΕΚΤ στην τρόικα Κλάους Μαζούχ. Το ΔΝΤ αρνήθηκε να στείλει εκπρόσωπο, διαβλέποντας ότι η όψιμη αντιμνημονιακή ευαισθησία των Βρυξελλών έχει στόχο και το ίδιο…
Αυτή η «τελετή εξαγνισμού» από τα αμαρτήματα της τρόικας, που δεν αποκλείεται να είναι μέρος του τελετουργικού του «διαζυγίου» με το ΔΝΤ, συνδυάζεται με τη δημιουργία ενός δρακόντειου πλαισίου ευρωπαϊκής μεταμνημονιακής λιτότητας, το οποίο προβλέπει:
1. Τη μείωση του ετήσιου διαρθρωτικού ελλείμματος των χωρών-μελών στο 0,5% του ΑΕΠ (διαφορετικά, η χώρα απειλείται με περικοπή ευρωπαϊκών κονδυλίων, πρόστιμα και παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο!), τη μείωση κάθε χρόνο κατά 5% του χρέους κάθε χώρας που υπερβαίνει το 60% του ΑΕΠ (κριτήριο της συνθήκης του Μάαστριχτ για το χρέος) και τον έλεγχο από την Κομισιόν του προϋπολογισμού της χώρας πριν κατατεθεί στο εθνικό Κοινοβούλιο.
Όλα αυτά προβλέπονται από το νέο, δρακόντειο ευρωπαϊκό Δημοσιονομικό Σύμφωνο.
2. Οι χώρες που βγαίνουν από το πρόγραμμα προσαρμογής, παραμένουν υπό ευρωπαϊκό οικονομικό έλεγχο μέχρι να αποπληρώσουν το 75% του χρέους τους προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες, προς τον EFSF, τον ESM και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
3. Οι τραπεζικές καταθέσεις θα είναι υποψήφιο θύμα για τραπεζικές διασώσεις, ενδεχομένως μάλιστα και για «κούρεμα» του χρέους – ιδέα που έριξαν στελέχη του ΔΝΤ και που δεν έχει αποσυρθεί από το τραπέζι…
Δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού κρατικού χρέους είναι πλέον χρέος προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες, προς τον EFSF, τον ESM και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, η Ελλάδα θα έχει… την τιμή να είναι το εξέχον θύμα της νέας ευρωπαϊκής μεταμνημονιακής λιτότητας για μερικές δεκαετίες (βλέπε άρθρο μας Δεμένοι στο γερμανικό κατάρτι μέχρι το… 2040!).
Αλλά τα πρωτεία μας δεν θα περιοριστούν μόνο σε αυτό: Καθώς το «πεπρωμένο» της υπογραφής και νέου μνημονίου φαίνεται ότι δεν μπορεί να αποφευχθεί (εκτός αν υπάρξουν μείζονες πολιτικές ανατροπές), η Ελλάδα κινδυνεύει να αποτελέσει τη μοναδική χώρα της Ευρωζώνης που θα βρίσκεται υπό το διπλό ζυγό, τόσο του μνημονίου όσο και του ευρωπαϊκού «μετα-μνημονίου»…
ΠΗΓΗ.rizopoulospost.com
Καθώς το σχήμα διαχείρισης της κρίσης με μνημόνια και τρόικα έχει πέσει σε πανευρωπαϊκή ανυποληψία και έχει γίνει βαθιά αντιδημοφιλές, προετοιμάζεται το έδαφος για την πανευρωπαϊκή μεταμνημονιακή λιτότητα, ένα πανευρωπαϊκό «μετα-μνημόνιο» που θα διαιωνίσει τη λιτότητα με πιο θεσμικό αλλά εξίσου άτεγκτο τρόπο.
Στο πλαίσιο αυτής της σκηνοθεσίας, η Επιτροπή Οικονομικών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ξεκίνησε ήδη έρευνα για το ρόλο και τις δραστηριότητες της τρόικας στις χώρες της κρίσης.
Τα πορίσματα της έρευνας θα κατατεθούν το Μάιο, πριν από τις ευρωεκλογές…
Στην επιτροπή θα κληθούν να καταθέσουν καθηγητές Οικονομικών, ειδικοί εμπειρογνώμονες, υψηλόβαθμος αξιωματούχος της Κομισιόν και ο εκπρόσωπος της ΕΚΤ στην τρόικα Κλάους Μαζούχ. Το ΔΝΤ αρνήθηκε να στείλει εκπρόσωπο, διαβλέποντας ότι η όψιμη αντιμνημονιακή ευαισθησία των Βρυξελλών έχει στόχο και το ίδιο…
Αυτή η «τελετή εξαγνισμού» από τα αμαρτήματα της τρόικας, που δεν αποκλείεται να είναι μέρος του τελετουργικού του «διαζυγίου» με το ΔΝΤ, συνδυάζεται με τη δημιουργία ενός δρακόντειου πλαισίου ευρωπαϊκής μεταμνημονιακής λιτότητας, το οποίο προβλέπει:
1. Τη μείωση του ετήσιου διαρθρωτικού ελλείμματος των χωρών-μελών στο 0,5% του ΑΕΠ (διαφορετικά, η χώρα απειλείται με περικοπή ευρωπαϊκών κονδυλίων, πρόστιμα και παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο!), τη μείωση κάθε χρόνο κατά 5% του χρέους κάθε χώρας που υπερβαίνει το 60% του ΑΕΠ (κριτήριο της συνθήκης του Μάαστριχτ για το χρέος) και τον έλεγχο από την Κομισιόν του προϋπολογισμού της χώρας πριν κατατεθεί στο εθνικό Κοινοβούλιο.
Όλα αυτά προβλέπονται από το νέο, δρακόντειο ευρωπαϊκό Δημοσιονομικό Σύμφωνο.
2. Οι χώρες που βγαίνουν από το πρόγραμμα προσαρμογής, παραμένουν υπό ευρωπαϊκό οικονομικό έλεγχο μέχρι να αποπληρώσουν το 75% του χρέους τους προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες, προς τον EFSF, τον ESM και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
3. Οι τραπεζικές καταθέσεις θα είναι υποψήφιο θύμα για τραπεζικές διασώσεις, ενδεχομένως μάλιστα και για «κούρεμα» του χρέους – ιδέα που έριξαν στελέχη του ΔΝΤ και που δεν έχει αποσυρθεί από το τραπέζι…
Δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού κρατικού χρέους είναι πλέον χρέος προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες, προς τον EFSF, τον ESM και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, η Ελλάδα θα έχει… την τιμή να είναι το εξέχον θύμα της νέας ευρωπαϊκής μεταμνημονιακής λιτότητας για μερικές δεκαετίες (βλέπε άρθρο μας Δεμένοι στο γερμανικό κατάρτι μέχρι το… 2040!).
Αλλά τα πρωτεία μας δεν θα περιοριστούν μόνο σε αυτό: Καθώς το «πεπρωμένο» της υπογραφής και νέου μνημονίου φαίνεται ότι δεν μπορεί να αποφευχθεί (εκτός αν υπάρξουν μείζονες πολιτικές ανατροπές), η Ελλάδα κινδυνεύει να αποτελέσει τη μοναδική χώρα της Ευρωζώνης που θα βρίσκεται υπό το διπλό ζυγό, τόσο του μνημονίου όσο και του ευρωπαϊκού «μετα-μνημονίου»…
ΠΗΓΗ.rizopoulospost.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου