Τους επιβάτες των πλοίων, των υπεραστικών λεωφορείων και των πούλμαν θα καλύπτει πλέον από αυτό το καλοκαίρι η ευρωπαϊκή χάρτα δικαιωμάτων των επιβατών.
Η προστασία της ΕΕ για τους επιβάτες καλύπτει περιστατικά όπως ακυρώσεις και μακρές καθυστερήσεις, παροχή συνδρομής σε άτομα με αναπηρία και άτομα με μειωμένη κινητικότητα ή προβλήματα με την αγορά του εισιτηρίου.
Οι επιβάτες πλέον προστατεύονται από διευρυμένα δικαιώματα, είτε ταξιδεύουν αεροπορικώς ή σιδηροδρομικώς, είτε με πλοίο ή υπεραστικά λεωφορεία και πούλμαν.
Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με το τελευταίο Ευρωβαρόμετρο, το 72% των Ελλήνων πολιτών δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους ως επιβάτες και το ποσοστό αυτό είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ευρώπη μετά το Βέλγιο.
Αντίστοιχα, το 59% των πολιτών της ΕΕ που ταξιδεύουν με αεροπλάνο δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους όταν ταξιδεύουν, το 34% τα γνωρίζει καλά, ενώ το 7% δεν ξέρει καν ότι υπάρχουν τέτοια δικαιώματα.
Η ενημερωτική εκστρατεία θα διαρκέσει δύο χρόνια, ενώ όσοι επιθυμούν να ενημερωθούν για τα δικαιώματα των επιβατών, μπορούν να επισκέπτονται τον ιστότοπο της Ε.Ε, στη διεύθυνση http://ec.europa.eu/transport/passengers/index_en.htm.
Διαθέσιμη είναι και σχετική εφαρμογή για «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα στις 22 γλώσσες της Ε.Ε. Η εφαρμογή εξηγεί τα δικαιώματα των επιβατών και παρέχει πληροφόρηση ως προς ποιον να καλέσει ο επιβάτης για να υποβάλει το παράπονό του.
Τα 10 κυριότερα δικαιώματα των επιβατών
1. Δικαίωμα πρόσβασης στις μεταφορές, χωρίς διακρίσεις (εθνικότητας, τόπου διαμονής ή αναπηρίας).
2. Δικαίωμα κινητικότητας: δυνατότητα πρόσβασης και παροχή συνδρομής χωρίς πρόσθετο κόστος σε επιβάτες με αναπηρία και σε επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα.
3. Δικαίωμα ενημέρωσης για την τιμή και τα δικαιώματά τους πριν από την αγορά εισιτηρίου και κατά τα διάφορα στάδια του ταξιδιού, ιδίως σε περίπτωση διακοπής.
4. Δικαίωμα ακύρωσης του ταξιδιού (επιστροφή ολόκληρου του κόστους του εισιτηρίου) όταν το ταξίδι δεν εκτελείται σύμφωνα με το σχεδιασμό.
5. Δικαίωμα εκπλήρωσης της σύμβασης μεταφοράς σε περίπτωση διακοπής (μεταφορά σε άλλο δρομολόγιο και εκ νέου κράτηση) το συντομότερο δυνατό.
6. Δικαίωμα αξίωσης συνδρομής σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης στα σημεία αναχώρησης ή ανταπόκρισης.
7. Δικαίωμα χρηματικής αποζημίωσης υπό προϋποθέσεις, στις περιπτώσεις μακρών καθυστερήσεων ή ακύρωσης ταξιδιού και πάντα στην περίπτωση άρνησης επιβίβασης στα αεροπορικά ταξίδια. Η αποζημίωση ποικίλει ανάλογα με το χρόνο που χάθηκε, την απόσταση του ταξιδιού ή και την τιμή του εισιτηρίου.
8. Δικαίωμα επίκλησης της ευθύνης μεταφορέα έναντι των επιβατών και των αποσκευών τους.
9. Δικαίωμα χρήσης ταχύρρυθμου και προσπελάσιμου συστήματος διεκπεραίωσης καταγγελιών.
10. Δικαίωμα πλήρους εφαρμογής και αποτελεσματικής επιβολής της νομοθεσίας της ΕΕ για τα δικαιώματα επιβατών.
ΠΗΓΗ. rizopoulospost.com
Η προστασία της ΕΕ για τους επιβάτες καλύπτει περιστατικά όπως ακυρώσεις και μακρές καθυστερήσεις, παροχή συνδρομής σε άτομα με αναπηρία και άτομα με μειωμένη κινητικότητα ή προβλήματα με την αγορά του εισιτηρίου.
Οι επιβάτες πλέον προστατεύονται από διευρυμένα δικαιώματα, είτε ταξιδεύουν αεροπορικώς ή σιδηροδρομικώς, είτε με πλοίο ή υπεραστικά λεωφορεία και πούλμαν.
Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με το τελευταίο Ευρωβαρόμετρο, το 72% των Ελλήνων πολιτών δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους ως επιβάτες και το ποσοστό αυτό είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ευρώπη μετά το Βέλγιο.
Αντίστοιχα, το 59% των πολιτών της ΕΕ που ταξιδεύουν με αεροπλάνο δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους όταν ταξιδεύουν, το 34% τα γνωρίζει καλά, ενώ το 7% δεν ξέρει καν ότι υπάρχουν τέτοια δικαιώματα.
Η ενημερωτική εκστρατεία θα διαρκέσει δύο χρόνια, ενώ όσοι επιθυμούν να ενημερωθούν για τα δικαιώματα των επιβατών, μπορούν να επισκέπτονται τον ιστότοπο της Ε.Ε, στη διεύθυνση http://ec.europa.eu/transport/passengers/index_en.htm.
Διαθέσιμη είναι και σχετική εφαρμογή για «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα στις 22 γλώσσες της Ε.Ε. Η εφαρμογή εξηγεί τα δικαιώματα των επιβατών και παρέχει πληροφόρηση ως προς ποιον να καλέσει ο επιβάτης για να υποβάλει το παράπονό του.
Τα 10 κυριότερα δικαιώματα των επιβατών
1. Δικαίωμα πρόσβασης στις μεταφορές, χωρίς διακρίσεις (εθνικότητας, τόπου διαμονής ή αναπηρίας).
2. Δικαίωμα κινητικότητας: δυνατότητα πρόσβασης και παροχή συνδρομής χωρίς πρόσθετο κόστος σε επιβάτες με αναπηρία και σε επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα.
3. Δικαίωμα ενημέρωσης για την τιμή και τα δικαιώματά τους πριν από την αγορά εισιτηρίου και κατά τα διάφορα στάδια του ταξιδιού, ιδίως σε περίπτωση διακοπής.
4. Δικαίωμα ακύρωσης του ταξιδιού (επιστροφή ολόκληρου του κόστους του εισιτηρίου) όταν το ταξίδι δεν εκτελείται σύμφωνα με το σχεδιασμό.
5. Δικαίωμα εκπλήρωσης της σύμβασης μεταφοράς σε περίπτωση διακοπής (μεταφορά σε άλλο δρομολόγιο και εκ νέου κράτηση) το συντομότερο δυνατό.
6. Δικαίωμα αξίωσης συνδρομής σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης στα σημεία αναχώρησης ή ανταπόκρισης.
7. Δικαίωμα χρηματικής αποζημίωσης υπό προϋποθέσεις, στις περιπτώσεις μακρών καθυστερήσεων ή ακύρωσης ταξιδιού και πάντα στην περίπτωση άρνησης επιβίβασης στα αεροπορικά ταξίδια. Η αποζημίωση ποικίλει ανάλογα με το χρόνο που χάθηκε, την απόσταση του ταξιδιού ή και την τιμή του εισιτηρίου.
8. Δικαίωμα επίκλησης της ευθύνης μεταφορέα έναντι των επιβατών και των αποσκευών τους.
9. Δικαίωμα χρήσης ταχύρρυθμου και προσπελάσιμου συστήματος διεκπεραίωσης καταγγελιών.
10. Δικαίωμα πλήρους εφαρμογής και αποτελεσματικής επιβολής της νομοθεσίας της ΕΕ για τα δικαιώματα επιβατών.
ΠΗΓΗ. rizopoulospost.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου