Ο περιώνυμος «Νότιος Διάδρομος Φυσικού Αερίου», στον οποίο επενδύει η ΕΕ για την αποδέσμευσή της από το ρωσικό αέριο, θα περάσει από την Ελλάδα για να καταλήξει στην Ιταλία, μέσω της Αλβανίας και της Αδριατικής.
Σήμερα , η επιλογή του αγωγού Trans Adriatic Pipeline – ΤΑΡ από την κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ στην Κασπία, θα ανακοινωθεί και επισήμως.
Ωστόσο το ότι ο ΤΑΡ «νίκησε» τον ανταγωνιστή του Nabucco, ήταν κοινό μυστικό και από το περασμένο Σαββατοκύριακο, οι διαρροές από διάφορες πρωτεύουσες προκάλεσαν «πλημμύρες».
Για να μην το παρατραβάμε όμως, η διέλευση του συγκεκριμένου αγωγού από τη Βόρεια Ελλάδα, και συγκεκριμένα από τα Ελληνοτουρκικά σύνορα μέχρι τα Ελληνοαλβανικά, περίπου στο ύψος της Καστοριάς, δεν πρόκειται να λύσει κανένα σοβαρό πρόβλημα.
Είναι αλήθεια ότι στη φάση της κατασκευής του θα δουλέψουν πάνω από 2.000 εργαζόμενοι, θα αναλάβουν έργο οι ελληνικές σωληνουργίες και στη φάση της λειτουργίας του θα απασχολούνται λίγες εκατοντάδες άτομα.
Η σημαντική ωφέλεια από το πέρασμά του ΤΑΡ, είναι η αναβάθμιση της γεωστρατηγικής σημασίας της Θράκης και της Ελληνικής Μακεδονίας, με ό,τι αυτό σημαίνει για την αναβάθμιση του κύρους της Χώρας.
Εκτός από αυτό όμως, σημασία έχει ότι στην Ελλάδα θα εισέλθει αέριο και από μία ακόμη παραγωγική περιοχή, άρα αυξάνεται η ενεργειακή ασφάλεια.
Επίσης, ότι η διαδρομή του αγωγού θα επιτρέψει να τροφοδοτηθούν με αέριο περιοχές της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας όπου δεν επρόκειτο να κατασκευαστούν δίκτυα και ακόμη ότι ο αγωγός επειδή θα είναι διπλής ροής, θα επιτρέπει την είσοδο στο ελληνικό σύστημα σύστημα αερίου της Βόρειας Αφρικής, μέσω της Ιταλίας η οποία ήδη έχει διασυνδέσεις με Αλγερία και Λιβύη.
Ο ΤΑΡ σχεδιάστηκε με πολύ μεγάλη προσοχή και με ιδιαίτερη βαρύτητα στην οικονομικότητά του. Για αυτό και κέρδισε τον ανταγωνιστή του Nabucco, που σχεδιάστηκε κυρίως με γεωπολιτικά παρά με οικονομικά κριτήρια.
Η Ελλάδα θα μπορούσε να ωφεληθεί ακόμη περισσότερο, αν οι κυβερνώντες μέχρι και πριν μερικούς μήνες (κυριολεκτούμε εδώ), δεν τηρούσαν απέναντι στο συγκεκριμένο σχέδιο μια κοντόφθαλμη έως και εχθρική στάση.
Η επιτυχία από πολιτική άποψη θα πρέπει να πιστωθεί στον μεγαλύτερο βαθμό στον μέχρι προχθές Υπ.Εξ Δημήτρη Αβραμόπουλο και στον Αναπληρωτή Υπ. Εξ. Δημήτρη Κούρκουλα που άλλαξαν άρδην τη στάση της ελληνικής κυβέρνησης και ανέλαβαν πρωτοβουλίες που κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή έδωσαν στο σχέδιο την πολιτική στήριξη που είχε ανάγκη για να ανταγωνιστεί ισότιμα τον Nabucco.
ΠΗΓΗ.rizopoulospost.com
Σήμερα , η επιλογή του αγωγού Trans Adriatic Pipeline – ΤΑΡ από την κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ στην Κασπία, θα ανακοινωθεί και επισήμως.
Ωστόσο το ότι ο ΤΑΡ «νίκησε» τον ανταγωνιστή του Nabucco, ήταν κοινό μυστικό και από το περασμένο Σαββατοκύριακο, οι διαρροές από διάφορες πρωτεύουσες προκάλεσαν «πλημμύρες».
Για να μην το παρατραβάμε όμως, η διέλευση του συγκεκριμένου αγωγού από τη Βόρεια Ελλάδα, και συγκεκριμένα από τα Ελληνοτουρκικά σύνορα μέχρι τα Ελληνοαλβανικά, περίπου στο ύψος της Καστοριάς, δεν πρόκειται να λύσει κανένα σοβαρό πρόβλημα.
Είναι αλήθεια ότι στη φάση της κατασκευής του θα δουλέψουν πάνω από 2.000 εργαζόμενοι, θα αναλάβουν έργο οι ελληνικές σωληνουργίες και στη φάση της λειτουργίας του θα απασχολούνται λίγες εκατοντάδες άτομα.
Η σημαντική ωφέλεια από το πέρασμά του ΤΑΡ, είναι η αναβάθμιση της γεωστρατηγικής σημασίας της Θράκης και της Ελληνικής Μακεδονίας, με ό,τι αυτό σημαίνει για την αναβάθμιση του κύρους της Χώρας.
Εκτός από αυτό όμως, σημασία έχει ότι στην Ελλάδα θα εισέλθει αέριο και από μία ακόμη παραγωγική περιοχή, άρα αυξάνεται η ενεργειακή ασφάλεια.
Επίσης, ότι η διαδρομή του αγωγού θα επιτρέψει να τροφοδοτηθούν με αέριο περιοχές της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας όπου δεν επρόκειτο να κατασκευαστούν δίκτυα και ακόμη ότι ο αγωγός επειδή θα είναι διπλής ροής, θα επιτρέπει την είσοδο στο ελληνικό σύστημα σύστημα αερίου της Βόρειας Αφρικής, μέσω της Ιταλίας η οποία ήδη έχει διασυνδέσεις με Αλγερία και Λιβύη.
Ο ΤΑΡ σχεδιάστηκε με πολύ μεγάλη προσοχή και με ιδιαίτερη βαρύτητα στην οικονομικότητά του. Για αυτό και κέρδισε τον ανταγωνιστή του Nabucco, που σχεδιάστηκε κυρίως με γεωπολιτικά παρά με οικονομικά κριτήρια.
Η Ελλάδα θα μπορούσε να ωφεληθεί ακόμη περισσότερο, αν οι κυβερνώντες μέχρι και πριν μερικούς μήνες (κυριολεκτούμε εδώ), δεν τηρούσαν απέναντι στο συγκεκριμένο σχέδιο μια κοντόφθαλμη έως και εχθρική στάση.
Η επιτυχία από πολιτική άποψη θα πρέπει να πιστωθεί στον μεγαλύτερο βαθμό στον μέχρι προχθές Υπ.Εξ Δημήτρη Αβραμόπουλο και στον Αναπληρωτή Υπ. Εξ. Δημήτρη Κούρκουλα που άλλαξαν άρδην τη στάση της ελληνικής κυβέρνησης και ανέλαβαν πρωτοβουλίες που κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή έδωσαν στο σχέδιο την πολιτική στήριξη που είχε ανάγκη για να ανταγωνιστεί ισότιμα τον Nabucco.
ΠΗΓΗ.rizopoulospost.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου