Τετάρτη 8 Απριλίου 2015

Twitter γιατί βάζεις διαφημίσεις στο προφίλ μου;

Γράφει ο Κακαράς Παναγιώτης
Μπορεί να έχετε παρατηρήσει τελευταία στο Twitter ένα καινούριο πείραμα: διαφημίσεις να εμφανίζονται στα προφίλ σας, σακρυμμένες ανάμεσα στα κανονικά tweets των χρηστών.
Οι καινούριες διαφημίσεις είναι επίσημα ένα «πείραμα» σύμφωνα με την εταιρεία, αλλά έχουν αρχίσει να εμφανίζονται πολύ περισσότερο τελευταία.
Φαίνεται ότι σιγά-σιγά το Twitter σκοπεύει να τις υιοθετήσει αλλά ελπίζω πως τελικά δεν θα ενδώσει. Υπάρχει ακόμα η πιθανότητα η εταιρεία ν’αλλάξει γνώμη.
Το twitter μπαίνει σε επικίνδυνα χωράφια με την αλλαγή αυτή.
Εγώ, και πολλοί άλλοι χρήστες, δε θέλουμε να φαίνεται το πρόσωπό μας δίπλα σε brands που δεν μας αρέσουν ή που δεν υποστηρίζουμε απαραίτητα.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πλέον δεν μπορώ να ελέγξω τι εμφανίζεται στο προφίλ μου και τι θέλω εγώ να μοιράζομαι. Πολλοί ίσως και να έχουν σκεφτεί να εγκαταλείψουν εντελώς το Twitter.
Τι μπορώ να κάνω, για παράδειγμα, αν μία ομάδα που τάσσεται κατά των ομοφυλοφίλων, βάζει αντίστοιχες διαφημίσεις στο προφίλ μου;
Πώς μπορώ να το ξέρω? Υπάρχει κάποιος τρόπος να το σταματήσω;
Η κατάσταση χειροτερεύει αν αναλογιστεί κανείς τις εταιρείες στο Twitter.
Μπορώ να αποτρέψω τους ανταγωνιστές μου από το να βάζουν τις διαφημίσεις τους στο προφίλ μου; Ή τις διαφημίσεις ενός πολιτικού με τον οποίο διαφωνώ; Αν εκπροσωπώ τα Goody’s, μπορούν τα Simply Burgers να διαφημίζονται στον δικό μου χώρο;
Αυτό που έχω προσέξει μέχρι τώρα είναι ότι το Twitter δεν προβάλλει τις διαφημίσεις αυτές σε πιστοποιημένα/επίσημα προφίλ. Αυτό εφαρμόζεται για τις μεγάλες εταιρείες και τους διακεκριμένους ανθρώπους, αλλά τι γίνεται με τα προφίλ των εκατομμυρίων χρηστών που δεν είναι πιστοποιημένα;
Το twitter αρχίζει να εδραιώνεται εκεί που οι άλλοι παλιότερα έκαναν βιαστικές κινήσεις.
Το Facebook δέχθηκε έντονη κριτική το 2010 όταν τοποθέτησε το πρόσωπο ενός άντρα δίπλα σε διαφήμιση για «hot singles» ενώ στην πραγματικότητα εκείνος ήταν παντρεμένος. Η Google έκανε το ίδιο πράγμα το 2013.
Αυτή η πρακτική δεν είναι καινούρια, αλλά θα μπορούσε να επιφέρει σοβαρές συνέπειες. Είμαι σύμφωνος με το να ξέρω ότι το Twitter βάζει διαφημίσεις στο χρονολόγιό μου, γιατί ξέρω ότι αυτές ουσιαστικά πληρώνουν για τη λειτουργία του. Δεν είμαι σύμφωνος , όμως, με τις διαφημίσεις του Twitter που είναι αντίθετες με την ταυτότητά μου, γιατί επεμβαίνει σε ένα τομέα, τον οποίο μπορούσα να ελέγχω μόνος μου.
Επομένως, αυτή είναι η έκκλησή μου προς το Twitter: σας παρακαλώ, μην επεμβαίνετε στο προσωπικό μου προφίλ. Σας παρακαλώ, αποχωρείστε από το προσωπικό μου προφίλ.
Μπορείτε να βάζετε διαφημίσεις όπου θέλετε, αλλά σας παρακαλώ μην βάζετε tweets με τα οποία μπορεί να διαφωνώ, δίπλα στο πρόσωπό μου. Μπορείτε να βρείτε κάποιον άλλον τρόπο.
spinningsm.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: